Spieren kweken? Eet deze voedingsbronnen vol proteïne!

Voor velen is het bekend dat eiwitten eten zorgt voor grotere en sterkere spieren. Maar helaas komen sommigen niet verder dan kipfilet en proteïneshakes. Wij zetten voor deze mannen elf producten op een rijtje waarmee jij zorgt voor spieren van staal.

Ananas

De meeste mensen denken dat fruit door het vaak hoge suikergehalte geen goede keuze is voor bodybuilding. Toch is de ananas een uitzondering op de regel. Ananas bevat namelijk het enzym ‘bromelain,’ wat helpt bij het verteren van proteïne. Ook heeft de ananas een ontstekingsremmende werking, wat weer ideaal is voor spierpijn na het trainen.

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is een hele goede keuze wanneer je grotere spieren wil kweken. Het goedje bevat veel snel-verteerbare whey proteïne. Ook is het een fantastische bron van vitamine D, dat het lichaam helpt om calcium en fosfor op te nemen. Calcium is nodig voor gezonde contractie van de spieren, terwijl fosfor als een soort bouwblok fungeert voor het type energie dat ons lichaam gebruikt.

Knoflook

Knoflook? Ja zeker, knoflook. Hoe gek het misschien ook klinkt, knoflook heeft in een recente studie, gepubliceerd in The Journal of Nutrition, bewezen dat het je testosteron levels omhoog laat schieten. Ook zou knoflook het stresshormoon cortisol in het bloed afbreken. Dit is zeer wenselijk, aangezien bekend is dat cortisol in spiercellen vecht met testosteron.

Boekweit

Voor de veganisten onder ons, is boekweit de perfecte redder in nood. Deze killer bevat namelijk per portie van 100 gram, maar liefst 13 gram proteïne. Boekweit bevat ook veel magnesium, niacine en zink. Dit is alles dat het lichaam nodig heeft om aminozuren optimaal uit je voeding te absorberen. Een dikke aanrader dus!

Sojabonen

Vegetariërs hebben deze kanjers wellicht al in hun dieet weten te passen. Sojabonen zijn goede bronnen van proteïne die je helpen bij het opbouwen van die stalen spieren. Ook bevatten sojabonen negen essentiële aminozuren.

Bron: D’MARGE

Deel dit:

Ook interessant